25 JAAR / BIJ DE BRUYN METAAL.
Vandaag (12 juni) is de verjaardag van Johan van Poppel. Alle reden voor een feestje dus. Dit jaar is het zelfs dubbel feest; want ook vandaag is Johan 25 jaar in dienst bij De Bruyn Metaal.
Een gesprek met Johan over 25 jaar in dienst bij De Bruyn Metaal …
“Ik ben op uitzendbasis begonnen bij De Bruyn Metaal. M’n werkzaamheden bestonden de eerste maanden uit gaatjes boren en alle voorkomende werkzaamheden in de fabriek. In de loop der jaren heb ik het complete productieproces doorlopen. Van lassen en kanten tot aan het programmeren van de lasrobot en het afstellen van machines.”
En waar sta je vandaag de dag?
“Door mijn brede interesse ben ik doorgegroeid naar de functie van Assistent Bedrijfsbureau. Overigens heb ik in de loop der jaren wel diverse cursussen gevolgd om mijn kennis -ook buiten onze corebusiness- te verbreden. Bovenal ben ik ervan overtuigd dat je met hard werken ver kunt komen.”
Jouw werkdag, hoe ziet die eruit?
“Samen met mijn collega Jan ben ik werkzaam op het bedrijfsbureau. Ook verzorgen we samen de inkoop en werkvoorbereiding. Alles staat daarbij in het teken van de jongens in de productie zo optimaal mogelijk faciliteren. Zij moeten weten wat er gevraagd wordt en nodig is. Het puzzelwerk is voor ons.”
Je zit ‘hier’ altijd 25 jaar. Helemaal op je plek dus?
De Bruyn Metaal is een echt familiebedrijf. De betrokkenheid van de werknemers is dan ook groot. Bovendien zie en voel je hier een prettige no-nonsens mentaliteit, waarbij iedereen respectvol, open en eerlijk met elkaar communiceert.
Een memorabel en/of mooi moment.
“Nadat Rob en Lenie ‘de zaak’ hadden verkocht, ging De Bruyn Metaal al snel failliet. De dag waarop Rob en Lenie de zaak dan ook terugkochten en dus weer aan de slag gingen, was mooi en bijzonder. Meer recent, de open dag na de rebranding van De Bruyn Metaal. Echt een dag van ons allemaal en voor iedereen!”
“De mentaliteit die je zoekt” betekent voor jou?
“Afspraken nakomen, links- of rechtsom. Als je maar doet wat je hebt toegezegd. Dat besef leeft hier bij iedereen. Verder is het ook een ‘stukje’ mentaliteit dat ze het hier voor iedereen goed willen doen. Van personeel en klanten tot leveranciers en relaties; iedereen ‘telt’.